خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/29 - 01:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

نامه رئیس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند به نمایندگان پارلمان هند

نظر افضلی و نصرالله پژمانفر رئیس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان در نامه ای به نمایندگان مجلس لوک سابای هند با ابراز نگرانی از ایجاد تبعیض و فشار علیه مسلمانان هند، خواهان اصلاح بندهای تبعیض آمیز قانون جدید تابعیت هندوستان شدند تا موجبات سوء استفاده احزاب تندرو و افراطی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی و نصرالله پژمانفر  رئیس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان  در نامه ای به نمایندگان مجلس لوک سابای هند با ابراز نگرانی از ایجاد تبعیض و فشار علیه مسلمانان هند، خواهان اصلاح بندهای تبعیض آمیز قانون جدید تابعیت هندوستان شدند تا موجبات سوئ استفاده احزاب تندرو و افراطی گرفته شود. 



متن پیام به شرح ذیل میباشد:



 



بسم الله الرحمن الرحیم





نمایندگان محترم مجلس نمایندگان هندوستان (لوک سابا)



سلام علیکم؛

با تاکید بر روابط دیرینه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و هندوستان و نظر به وجودفرهنگ های متنوع تاریخی در کشور هندوستان که همواره بصورت مسالمت آمیز در کنار هم زیسته اند، مایلیم بعنوان رییس و نایب رییس دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان، باستحضار برسانیم، از وظایف اصلی پارلمان ها، تصویب قوانینی همراستا با قانون اساسی و آرمان های یک کشور، در جهت رشد و شکوفایی مدنی و تامین رفاه و آسایش تمامی مردم می باشد.

  

در این راستا در مصوبه بازنگری قانون تابعیت هندوستان (CAA) مسلمانان  شاهد اعمال تبعیض بین شهروندان  مسلمان و غیر مسلمان می باشند ، اقدامی که  به هیچ عنوان با روح قانون اساسی هند، که  همواره به صلح و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف شهرت دارد و همچنین آرمان های رهبر بزرگ هندوستان  "گاندی" ، هم خوانی ندارد.

 

همگان می دانند که هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، مذاهب، آیین‌ها و فرهنگ های مختلف بوده و هست و بروز چنین مسائل و  موضوعاتی با روح  فرهنگ و تمدن  هندی سازگاری ندارد.



اکنون به دنبال تصویب این قانون، شاهد موجی از اذیت و آزار و حتی کشتار مسلمانان بی دفاع هستیم. این خشونت های به ظاهر سازمان یافته ، نه تنها موجبات خشم و نارضایتی نخبگان و فرهیختگان و مسلمانان هند بلکه همه مسلمانان و آزادگان جهان را فراهم کرده است. 



برداشت و تصویری که از این قانون جدید در هند نزد افکار عمومی وجود دارد، بیانگر  ایجاد  تبعیض و اعمال فشار علیه مسلمانان است و همین مسئله، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.  این در حالی است که مسلمانان، بخشی از فرهنگ و جامعه هند هستند و در پیشبرد و توسعه این کشور نقش مهمی دارند.

  

با تقدیم بهترین درودها ، از نمایندگان محترم پارلمان هندوستان می خواهیم با توجه به تاثیرات نامطلوب این قانون بر آینده هند، ضمن تغییر و اصلاح بندهای تبعیض آمیز این قانون، عرصه را بر احزاب تندرو و افراطی که از آن سوء استفاده کرده اند تنگ کرده واجازه ندهند وضع فعلی بیش از این برای کشور بزرگ هند هزینه سازی کند و موجبات انزوای هند در جهان اسلام  را فراهم کند.



در پایان، از نمایندگان محترم مجلس نمایندگان هندوستان انتظار داریم از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات برای پایان دادن به درگیری ها و حل و فصل مسئله به شیوه مسالمت آمیز اقدام کنند.





نظر افضلی



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هندوستان 



 



نصرالله پژمانفر



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هندوستان

  • کد خبر : 296154
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار